PYLOS NEWS MESSINIA

Αεροδρόμιο Τρίπολης: "Ρεαλιστική αφήγηση" μιας αμφίλογης πραγματικότητας;

Μια ενδιαφέρουσα άποψη καταθέτει σήμερα στο διαδίκτυο το apela.gr, η οποία συμφωνεί απολύτως με τα γραφόμενα του pelopsnews.gr, τόσο για την συγκεκριμένη υπόθεση (αεροδρόμιο Τρίπολης), όσο και για την "ρεαλιστική αφήγηση" της αμφίλογης πραγματικότητας με την ... τεχνική ικανότητα των υπουργών μας, των βουλευτών μας και των "τοπικών αρχόντων" μας να χειραγωγούν τους πολίτες (τους). Μια ικανότητα που στο παρελθόν διακωμωδήθηκε ως ικανή να ... κάνει ακόμα και παιδιά!

Παράλληλα, η συγκεκριμένη άποψη προσθέτει στον "ενδοπεριφερειακό συναγωνισμό" με επιχειρήματα ειδήμονα και όχι με βερμπαλισμούς θέση ειδημόνων τοπικών αρχόντων (γιατί φύση δεν μπορεί να είναι ειδήμονες επί παντός επιστητού!), που σκοπούν στον "αδικαιολόγητο κομματικό ή/και παραταξιακό πλουτισμό" (ΚΛΙΚ ΕΔΩ).

Αναρωτιέται: Το αεροδρόμιο της Τρίπολης παραδόθηκε στην Περιφέρεια! Ε και; Και το αεροδρόμιο Σπάρτης παραδόθηκε στο Δήμο και είναι κλειστό!

Παρά ταύτα, επειδή "τὸ ἀντίξουν συμφέρον καὶ ἐκ τῶν διαφερόντων καλλίστην ἁρμονίαν (καὶ πάντα κατ' ἔριν γίνεσθαι)" (από διαφορετικές απόψεις προκύπτει καλύτερη γνώμη) η Περιφέρεια Πελοποννήσου από το 2013 ... δίνει το αεροδρόμιο της Τρίπολης σε Καναδέζικη εταιρεία (ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΙΔΗΣΗ).

----------

Η ΑΠΟΨΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΤΟΥ APELA

  • «[Όταν] οι αναγνώστες απορροφώνται στο λαβύρινθο των αμφιλογιών χάρη στην άρτια τεχνική ικανότητα  χειραγώγησης των συμβάσεων της ρεαλιστικής αφήγησης».


Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 16 Σεπτεμβρίου 2014, ο απερχόμενος υπουργός Άμυνας Αβραμόπουλος και ο υπουργός Μεταφορών Χρυσοχοΐδης παρέδωσαν το αεροδρόμιο της Τρίπολης στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Για να δοθεί κύρος στο εγχείρημα πιθανότατα, στην υπογραφή της Κ.Υ.Α. κλήθηκαν και εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου της Αργολίδας, Αρκαδίας και Λακωνίας.

Να μη λησμονείται ότι στη ζωή υπάρχουν δύο κατάρες: «Να μην έχεις αυτό που θέλεις» και «να έχεις αυτό που θέλεις». 

Α-priori δεν σημαίνει τίποτε αν ένα ακόμη παρωχημένο στρατιωτικό αεροδρόμιο παραχωρηθεί σε δημόσιο φορέα για να δοκιμάσει την τύχη του. Το αεροδρόμιο της Σπάρτης παραχωρήθηκε το 2013 στο Δήμο Σπαρτιατών. Ε και;;;

Η Τρίπολη έχει το πρόσθετο μειονέκτημα να είναι «κουτσή». Σοβαροί περιορισμοί στη χρήση του αεροδρομίου από μεγάλα αεροσκάφη και ακόμη σοβαρότερα ερωτηματικά ως προς την ασφάλεια των πτήσεων έχουν διατυπωθεί από την ΥΠΑ.

Στο παρελθόν έχουμε παρουσιάσει την με αριθμό 606/10-5-2004 κοινοβουλευτική ερώτηση της τότε Βουλευτού Αργολίδας, Έλσας Παπαδημητρίου και την απάντηση του τότε Υπουργού  Μιχάλη Λιάπη, σύμφωνα με την υπ΄ Δ13/Α/21665/859/1-6-2004 ενημέρωση της Υ.Π.Α.:

Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (Annex 14 PANS-OPS ICAO) δεν είναι εφικτή η λειτουργία αεροδρομίου που θα εξυπηρετεί πτήσεις πολιτικής αεροπορίας κατηγορίας D. Δηλαδή μεγάλων αεροσκαφών με εκπέτασμα πτερύγων από 36μ έως 52μ και εκπέτασμα τροχών από 9 έως 14 μέτρα».

Οκτώ χρόνια αργότερα, επειδή κάποιοι επιμένουν βάζοντας και νέες εξωτικές λέξεις όπως «EGNOS» στο τραπέζι, η ΥΠΑ επανέρχεται μέσω του εγγράφου με αριθμό 3Α/34129/1460/30-10-2012. Συμπεραίνουμε ότι η ΥΠΑ θεωρεί πως:

•  Η ενδεχόμενη επέκταση ή / και μετατόπιση του διαδρόμου προσγείωσης στην Τρίπολη δεν επαρκεί για να λύσει τους προβληματισμούς για την ασφάλεια των πτήσεων.

•  Ενόργανες προσεγγίσεις με βάση VOR / DMEs αλλά ακόμη και συστήματα «τυφλής» προσέγγισης ILS δεν είναι εφικτές. Οι μεγάλες γωνίες καθόδου για τα προσεγγίζοντα αεροσκάφη θα παραμείνουν ακόμη και αν (κάποτε) η αεροναυτιλία γίνει με βάση συστήματα «EGNOS – SBASS»

•  Η ΥΠΑ διευκρίνισε επίσης ότι δεν θα προβεί σε αξιολόγηση των οικονομικών μελετών και της (οικονομικής) σκοπιμότητας του προτεινόμενου αεροδρομίου στην Τρίπολη - έως ότου οι παραπάνω προβληματισμοί έχουν ικανοποιητικά απαντηθεί.

Έχουν τα παραπάνω «ικανοποιητικά απαντηθεί» ;;

Αν οι υπουργοί δεν τα γνώριζαν, κάποιος άλλος εν ενεργεία υπουργός τον οποίο δεν θα κατονομάσουμε μάλλον τα γνώριζε. Τουλάχιστον από το 2008, όταν βουλευτής ων είχε προβεί στην παρακάτω τοποθέτηση:

«Να ξέρετε γιατί το έχουμε ψάξει και πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τον αντίλογο. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, μάλλον ένα τμήμα της θα πει το εξής, ότι δεν έχω την δυνατότητα επειδή απέναντί μου έχω τον ορεινό όγκο σε περίπτωση emergency την ώρα που πάει να προσγειωθεί το αεροπλάνο και του τύχει κάτι έκτακτο και πάει να ξανασηκωθεί δεν έχει το χρόνο επειδή απέναντί έχει βουνό να σηκωθεί με ασφάλεια. Αυτό θα πουν. Προσέξτε αυτό λέγεται εδώ και μία δεκαετία εγώ δεν είμαι ειδικός επί της αεροναυτιλίας ούτε ειδικός πιλότος (...)»

Μάλλον δικαιώνονται και οι φόβοι των Μεσσηνίων ότι η ανάπτυξη του αεροδρομίου της Τρίπολης σχεδιαζόταν σε βάρος του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ο Υπουργός Χρυσοχοϊδης είπε ότι «το αεροδρόμιο της Καλαμάτας (...) είναι κορεσμένο».

Δημοσιεύματα στη Μεσσηνία αναρωτιούνται αν ο υπουργός είναι τελικά άσχετος ή πονηρός.  Ας μας επιτρέψει να του επισημάνουμε ότι το μοναδικό πραγματικά κορεσμένο αεροδρόμιο στην Ελλάδα είναι -εδώ και αρκετά χρόνια- το αεροδρόμιο Ηρακλείου.

Για το λόγο αυτό και μόνο έχει δρομολογηθεί στο Ηράκλειο η «συμπληρωματική» αναβάθμιση άλλου αεροδρομίου (Καστέλλι Πεδιάδος).

Βρέθηκε (ιδιώτης) χρηματοδότης για την Τρίπολη;;; Η παρουσίαση του 2013 δεν γνωρίζουμε να δημιούργησε επενδυτικό momentum. Σε αντίθεση με ότι εξαγγελλόταν για ΣΔΙΤ, Jessica και άλλους κοινοτικούς πόρους, στις 16 Σεπτεμβρίου ακούστηκε ότι «η χρηματοδότηση θα γίνει από ιδιωτικούς πόρους και δεν θα επιβαρύνει ούτε την Περιφέρεια ούτε τον κρατικό προϋπολογισμό».

Εμείς πιστεύουμε ότι επενδυτής με τη λογική bot (built-operate-transfer) και 100% ιδιωτική χρηματοδότηση δεν υπάρχει και δεν θα υπάρξει στην Τρίπολη. Αν όμως βρέθηκαν  100 εκ ευρώ «ξένα» λεφτά για την Τρίπολη μέσα σε ένα έτος όταν σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα αγωνίζονται να προσελκύσουν ξένες επενδύσεις ακόμη και για... περίπτερα, παρακαλούμε με τον ίδιο ζήλο να προωθηθεί σε ιδιώτες αεροδρόμιο και «κέντρο logistics» και στη Λακωνία.

Ασφαλώς θα έχει καλύτερη τύχη. Έως τότε, εμείς θα συνεχίσουμε να πιστεύουμε ότι ο «άλλος χρόνος αντιμετώπισης των προβλημάτων» που πανηγυρικά εξαγγέλθηκε, σημαίνει εν προκειμένω «γρήγορα, πριν προλάβουν να καταλάβουν οι Λάκωνες ότι για άλλη μια φορά τους έκλεψαν το αεροδρόμιο».

Αυτό που η Λακωνία μετρά σήμερα είναι πως η Κ.Υ.Α. βγάζει από την ψύξη και μεταφέρει στη βαθειά κατάψυξη την οποιαδήποτε προοπτική αεροδρομίου στη Σπάρτη. Και με αυτή, τη γρήγορη τουριστική και οικονομική ανέλιξη του Νομού.

----------

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΙΔΗΣΗ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2013: Καναδοί για το αεροδρόμιο Τρίπολης
Το πλάνο της μετατροπής του αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό και τα σχέδια λειτουργίας του δημοσιοποίησε Καναδική εταιρεία που... το διεκδικεί, σε ειδική εκδήλωση στην Τρίπολη, όπου παραβρέθηκε και ο Πρέσβης του Καναδά Robert Peck.

Η μελέτη μετατροπής του αεροδρομίου, παρουσιάστηκε από τον διευθυντή της Καναδικής εταιρείας Antulio Richetta. Ο κ. Peck σημείωσε ότι η περιφερειοποίηση στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με την επένδυση στην καινοτομία, συνιστούν θετική εξέλιξη για τη δημιουργία νέων επενδυτικών ευκαιριών.
Η εκδήλωση “Peloponnese: Open for Business” διοργανώθηκε από την Περιφέρεια σε συνεργασία με την Πρεσβεία του Καναδά και τον Οργανισμό Invest in Greece. Μάλιστα είχαν κληθεί και παραβρέθηκαν οι πρέσβεις της Αργεντινής, της Κροατίας και των Φιλιππίνων, εμπορικοί ακόλουθοι και εκπρόσωποι του Ισραήλ, της Εσθονίας, της Πολωνίας, του Λουξεμβούργου, της Πορτογαλίας, της Σερβίας, της Βραζιλίας, του Καναδά, της Ταϊπέι, της Νότιας Αφρικής, της Ινδονησίας, της Μολδαβίας, της Ιορδανίας, του Μεξικό, της Ισπανίας, της Κύπρου, του Ιράκ, του Καζακστάν, καθώς και εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου.

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΚΑΤΩ.
Share on Google Plus

About ellinas

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου