PYLOS NEWS MESSINIA

ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ: Υπερτερεί σε θέση, κόστος, παροχές, αλλά...

Πλεονεκτήματα που μπορούν να αναδείξουν την Καλαμάτα σε «βασίλισσα» του yachting και να αναπτύξουν σημαντικά αυτό τον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού, δυστυχώς, μένουν ανεκμετάλλευτα. Παρά το γεγονός ότι η μαρίνα της Καλαμάτας δεν έχει προβληθεί σε τουριστικές καμπάνιες, ούτε έχουν γίνει ιδιαίτερες δράσεις από φορείς, έχει κερδίσει σημαντικό μερίδιο και κατέχει περίοπτη θέση στους ναυτιλιακούς οδηγούς. Όπως λένε και τα στελέχη της, μιλώντας στο «Θ», θαλάσσιος τουρισμός δεν είναι μόνο τα κρουαζιερόπλοια, τομέας που δύσκολα θα αναπτυχθεί στη Μεσσηνία όσο θα θέλαμε. Πρέπει να δοθεί έμφαση στον τομέα του yachting, από τον οποίο μπορεί να κινηθεί μεγάλο μέρος της τοπικής οικονομίας. Πέρυσι, για παράδειγμα, κατέπλευσαν στη μαρίνα της Καλαμάτας μέσα σε μια μέρα 50 σκάφη, μια παρέα Ρώσων, οι οποίοι έκαναν το γύρο της Πελοποννήσου. Κάθε σκάφος είχε κατά μέσο όρο 7 άτομα επιβάτες - πλήρωμα. Όλοι αυτοί χρειάσθηκαν να πλύνουν τα ρούχα τους σε καθαριστήρια, να επισκευάσουν τα σκάφη τους λόγω των μεγάλων ταξιδιών, να αγοράσουν προμήθειες, γνωρίζοντας παράλληλα την πόλη και τρώγοντας στα καταστήματα της περιοχής. Τουρκία Την τελευταία διετία, πάντως, καταγράφεται σε όλη την Ελλάδα μια μείωση στα σκάφη που ελλιμενίζονται μόνιμα τους χειμερινούς μήνες. Ωστόσο, η μείωση στη μαρίνα Καλαμάτας οφείλεται λιγότερο στην οικονομική κρίση και περισσότερο στα αυστηρά φορολογικά μέτρα. Ενώ από τα βασικά της πλεονεκτήματα είναι το χαμηλό κόστος ελλιμενισμού και η δυνατότητα καλής εξυπηρέτησης από την τοπική κοινωνία, είτε σε τροφοδοσία, είτε σε νοσηλεία, είτε σε επισκευή του σκάφους, σκάφος ξένης σημαίας δεν μπορεί να ελλιμενιστεί για περισσότερο από 42 ημέρες το χρόνο, διότι φορολογείται. Το αποτέλεσμα είναι να σηκώνουν άγκυρα για τις μαρίνες, κυρίως, της Τουρκίας, που έχουν αποδειχτεί –φορολογικά – πιο φιλόξενες ή και της Κροατίας. Σ’ ολόκληρη την Ελλάδα, με 16.000 χλμ. ακτογραμμής (όσο το μήκος της μισής Αφρικής), έχουμε 21 μαρίνες! Αντίθετα, στην Κροατία λειτουργούν 117! Το δε τουρκικό υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει αύξηση κατά 10% της δυνατότητας φιλοξενίας στις 500.000 θέσεις σκαφών που υπάρχουν σήμερα στις τουρκικές ακτές, ενώ ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός προβλέπει αύξηση 20%. Μείωση Σύμφωνα με τα στοιχεία των δύο τελευταίων χρόνων, ο διευθυντής της μαρίνας, Παναγιώτης Μπούνας, παρατήρησε ότι η μείωση σε ελλιμενισμό σκαφών τους χειμερινούς μήνες 2009-2010 ήταν περίπου 8%, ενώ φέτος ένα 12% επιπλέον. Συνολικά, τα δύο τελευταία χρόνια έχει αγγίξει το 20%. Στον αντίποδα, τα μηνύματα για τη φετινή θερινή περίοδο είναι θετικά και ο κ. Μπούνας εκτίμησε ότι ίσως τα πράγματα να είναι λίγο καλύτερα σε σχέση με πέρυσι: «Το καλοκαίρι έχουμε πολλά διερχόμενα σκάφη. Πέρυσι είχαμε λιγότερα από πρόπερσι. Φέτος υπολογίζουμε να είμαστε στα ίδια και κάτι παραπάνω. Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου επηρέασε τον τομέα αυτό και έτσι είχαμε λιγότερες αφίξεις. Αυτό που ίσως είναι σημαντικότερο, είναι ότι έρχονται πολύ λιγότερα καινούργια σκάφη. Πιστεύω, όμως, ότι ο δρόμος θα βοηθήσει. Έχουμε τώρα ορισμένους ανθρώπους που από Αθήνα θέλουν να ελλιμενισθούν Καλαμάτα. Από το να πηγαίνουν στο Λαύριο και να δίνουν 20.000 ευρώ το χρόνο, θα έρθουν στην Καλαμάτα και θα δίνουν 6.000 ευρώ, ενώ η χρονική απόσταση του ταξιδιού είναι σχεδόν ίδια». Παράλληλα, δεν έχει γίνει καμία αύξηση στις τιμές στη μαρίνα, όμως η αύξηση του ΦΠΑ στο 23% είναι πολύ σημαντική.
Share on Google Plus

About ellinas

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου