PYLOS NEWS MESSINIA

Ο καπετάνιος που άλλαξε το πρόσωπο της Μεσσηνίας...

Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος άλλαξε με το όραμά του τον τουριστικό χάρτη της Μεσσηνίας «Πιστεύω ότι ο Θεός και οι πρόγονοί μας κάνανε καλή δουλειά. Ο Θεός έβαλε την Πελοπόννησο, και ειδικά τη Μεσσηνία, στο καλύτερο κατά τη γνώμη μου σημείο του πλανήτη».
Λόγια ενός φανατικού Μεσσήνιου ή μήπως οι σκέψεις ενός οραματιστή που λατρεύει τον τόπο του και είχε ένα μεγάλο όνειρο στην ψυχή του, να αναδείξει την απαράμιλλη ομορφιά της γενέτειράς του, Μεσσηνίας, κάνοντάς την ξακουστή στα πέρατα της Γης. Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, δημιουργός της Costa Navarino, του πρώτου ολοκληρωμένου τουριστικού προορισμού υψηλών προδιαγραφών στην Ελλάδα, που τέθηκε σε λειτουργία από τον περασμένο Μάιο, κοντά στην Πύλο, βρέθηκε με το μεγαλόπνοο αυτό εγχείρημά του στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Ο ίδιος βέβαια θέλησε να κρατήσει χαμηλούς τόνους ως προς τη δημοσιότητα, αφήνοντας τον μοναδικό λόγο στο έργο του.
Η ιστορία του …
Ομως, δεν μου είναι δύσκολο να γράψω αυτό το αφιέρωμα για εκείνον, καθώς ανασύρω στον νου μου πρόσφατες κουβέντες του από διάφορες συναντήσεις μας στον κοινό τόπο καταγωγής μας, τη Μεσσηνία. Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος ενσαρκώνει τη δύναμη της ελληνικής ψυχής και των μεταπολεμικών γενεών, ανήκοντας σ’ εκείνη την πάστα των ανδρών που δυστυχώς εκλείπει στις μέρες μας. Από το μηδέν κατάφερε να δημιουργήσει μια ολόκληρη αυτοκρατορία στον χώρο της ναυτιλίας, και συγκεκριμένα των εμπορευματοφόρων πλοίων. Γεννήθηκε στο Διαβολίτσι Μεσσηνίας το 1935 σε μια οικογένεια με τέσσερα παιδιά: «Ο πατέρας μου είχε τελειώσει το Σχολαρχείο, άνθρωπος με προοδευτικές ιδέες είχε ανοίξει ελαιοτριβείο στο Διαβολίτσι. Ηταν μάλιστα η πρώτη επιχείρηση που έβαλε ηλεκτρικό εκτός της πόλης της Καλαμάτας. Λόγω των δημοκρατικών και σοσιαλιστικών πεποιθήσεών του στον Εμφύλιο συκοφαντήθηκε, μπήκε στη φυλακή και έκανε εξορία. Τον έσωσαν τα δύο αδέλφια της μητέρας μου, που ήταν ο ένας δικηγόρος και ο άλλος δικαστικός. Για να τα βγάλουμε πέρα με τις δίκες αναγκαστήκαμε να πουλήσουμε σχεδόν όλη την περιουσία μας. Ετσι, όταν εκείνος γύρισε από την εξορία, άνοιξε μπακάλικο». Το 1948 ο καπετάν Βασίλης, σε ηλικία μόλις 13 ετών, έρχεται στην Αθήνα για να βρει την τύχη του. Εμενε στον Βοτανικό, το πρωί στις 6.30 μοίραζε το γάλα της ΕΒΓΑ στην πλατεία Εξαρχείων, μόλις τελείωνε πήγαινε να εργαστεί σ’ ένα κουμπάδικο, όπου έφτιαχναν κουμπιά ντυμένα με δαντέλα, και μετά το απόγευμα στην πλατεία Κουμουνδούρου παρακολουθούσε το Νυχτερινό Γυμνάσιο, από το οποίο αποφοίτησε το 1953. Στα 18 του χρόνια μπάρκαρε ως «τζόβενο» σ’ ένα μικρό φορτηγό πλοίο. Φιλοπρόοδος όπως ήταν, έφτασε τον βαθμό του καπετάνιου: «Ο,τι έγινα σήμερα το οφείλω στη σύζυγό μου, την Κάρμεν, αυτή με στήριξε και με καθοδήγησε. Τα πάντα τα χρωστώ σ’ εκείνη, ο συνδετικός κρίκος της οικογένειάς μας, είναι εξαιρετική σύζυγος, μάνα, πεθερά και γιαγιά. Εχουμε μαζί 5,5 εγγόνια προς το παρόν... Κατάγεται από ένα χωριό στην περιοχή του Τυρνάβου και είναι άνθρωπος με τσαγανό. Υπήρξε η πρώτη κοπέλα από την περιοχή της που τελείωσε το Γυμνάσιο και σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Για εμένα ήταν σημαντικό που μια όμορφη, μορφωμένη και ευκατάστατη κοπέλα, η οποία μπορούσε να παντρευτεί όποιον ήθελε και να τον έχει στη στεριά, προτίμησε έναν άνδρα ναυτικό που έλειπε για μεγάλα διαστήματα από το σπίτι. Αυτό ήταν ένδειξη ότι μ’ αγαπούσε αληθινά...». Παντρεύτηκαν το 1964, τα πράγματα όμως ήταν δύσκολα για το νιόπαντρο ζευγάρι, μια και εκείνος έπρεπε να βρίσκεται στη θάλασσα:
«Για να μπορούμε να συναντιόμαστε, αποφάσισε να μη διοριστεί ως καθηγήτρια και έγινε αεροσυνοδός. Εγώ έφυγα από τα υπερατλαντικά ταξίδια και μπάρκαρα στα πλοία που ταξίδευαν στη Μεσόγειο. Βρήκαμε λοιπόν ως μόνη πόλη που να εξυπηρετεί τα δρομολόγια και των δύο το Τελ Αβίβ, έτσι συναντιόμαστε εκεί κάθε 15 ημέρες, ενώ τον Γενάρη και τον Φλεβάρη έπαιρνε άδεια χωρίς αποδοχές και ερχόταν μαζί μου στο πλοίο. Ολα αυτά μέχρι που αποκτήσαμε τον πρώτο μας γιο, το 1969. Επειτα άρχισε να μου λείπει η οικογένειά μου. Σκέφτηκα τότε να ξεμπαρκάρω και να γίνω μπακάλης. Η Κάρμεν όμως με απέτρεψε: «Θα αποτύχεις γιατί λόγω του χαρακτήρα σου όποιος έρχεται και δεν έχει να αγοράσει θα του το χαρίζεις και έτσι θα πέσεις έξω. Αν πάλι επιτύχεις, σημαίνει πως άλλαξες χαρακτήρα, και αυτό είναι ακόμη χειρότερο...».
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ -Δημιούργησε από το μηδέν μια αυτοκρατορία
Αντί για μπακάλης η μοίρα τα έφερε να γίνει εφοπλιστής. Το 1974, και αφού είχε αποκτήσει και τον τρίτο του γιο, του παρουσιάστηκε η ευκαιρία να αγοράσει το πλοίο στο οποίο εργαζόταν. Εδωσε τότε ως προκαταβολή 25.000 δολάρια και αγόρασε το υπόλοιπο επί πιστώσει. Το ένα έφερε το άλλο και έτσι δημιούργησε την Costamare Shipping Company S.A., τη μεγαλύτερη σήμερα ανεξάρτητη εται- ρεία εμπορευματοφόρων πλοίων στον κόσμο, με στόλο 66 κοντέινερ: «Τον μόνο περιορισμό που μου έθεσε η σύζυγός μου είναι να μη βάλω ποτέ συνέταιρο: «Εστω και να δημιουργήσεις πιο λίγα, θα είναι καθαρά δικά μας και των παιδιών μας», μου είπε. Και η Costamare και η Costa Navarino ανήκουν εξ' ολοκλήρου στην οικογένειά μου».
Το όνειρο
Φτασμένος και δυνατός εφοπλιστής στα μέσα της δεκαετίας του '80 άρχισε να προετοιμάζει το έδαφος για να πραγματοποιήσει το όνειρό του να τοποθετήσει τη Μεσσηνία στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Οριοθέτησε τέσσερις περιοχές που αποφάσισε να αναπτύξει και άρχισε να αγοράζει οικόπεδα, ένα ένα τη φορά. Συνολικά αγόρασε από 1.300 ιδιοκτήτες μια έκταση που ξεπερνά τα 10.000 τ.μ.:
«Εκτός από την Αίγινα και μια μικρή έκταση τελευταία στη Σαντορίνη, όλη μου η κτηματική περιουσία βρίσκεται στη Μεσσηνία. Τη δεκαετία του '80 πολλοί μου πρότειναν αγορές σε διάφορες περιοχές της χώρας. Θα μπορούσα να είχα αγοράσει ατελείωτες εκτάσεις, όμως εμένα με ενδιέφερε μόνο η Μεσσηνία. Είναι ευλογημένος τόπος, επίγειος παράδεισος... και ευτυχώς μέχρι τώρα δεν έχει αναπτυχθεί άναρχα τουριστικά. Προβληματίζομαι, όμως, του χρόνου που θα δοθεί στην κυκλοφορία και το άλλο κομμάτι του δρόμου, και η απόσταση από την Αθήνα θα είναι μόνο δύο ώρες, τι θα γίνει στη Μεσσηνία. Αν θα μπορέσει να αναπτυχθεί σωστά τουριστικά και με σχέδιο. Γιατί δεν βλέπω να υπάρχει οργανωμένο τουριστικό σχέδιο ανάπτυξης σε καμιά περιοχή στης Ελλάδας. Αισιοδοξώ πως αν η Costa Navarino επιτύχει, τότε θα δημιουργηθούν στην περιοχή και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις που θα θελήσουν να την αντιγράψουν».
Η Costa Navarino εγκαινιάστηκε και ήδη τα δύο ξενοδοχεία της έχουν μεγάλη πληρότητα, αλλά και διάσημους πελάτες. Το όνειρο του καπετάν Βασίλη αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα:
«Εμπαινα στα αεροπλάνα των ξένων αερογραμμών και έβλεπα σε κύκλους προορισμούς όπως το Ηράκλειο, η Ρόδος, η Κως... και έλεγα θα βάλω και τη Μεσσηνία στον χάρτη των προορισμών. Οταν η Aegean έβγαλε τις διαδρομές ήρθε ο γιος μου, ο Αχιλλέας, και μου έφερε σε κύκλο την Καλαμάτα. Η Costa Navarino ήταν δικό μου όραμα, είναι όμως δημιούργημα του γιου μου, του Αχιλλέα, της γυναίκας του, Κωστάντζας, και των συνεργατών τους. Εγώ τους έδωσα τη γη, την αγάπη μου για το περιβάλλον και τα οικονομικά μέσα. Ολα τα υπόλοιπα είναι δικά τους και νιώθω τυχερός γι’ αυτό».
Τα παιδιά του
Ο μεγάλος του γιος, ο Κωστής, έχει αναλάβει τη ναυτιλιακή εταιρεία Costamare. O δεύτερος, ο Αχιλλέας, την Costa Navarino και ο τρίτος, ο Χρήστος, το εργοστάσιο GeoHellas στα Γρεβενά, το οποίο δραστηριοποιείται στον χώρο των ορυκτών πετρωμάτων.
Ακόμα, μεταξύ άλλων ο καπετάν Βασίλης έχει και έντονη οικολογική δράση. Το 1985 έγινε μέλος της Ελληνικής Ενωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, της Helmepa ενώ στη συνέχεια συνέβαλε στην ίδρυ­ση της παιδικής Helmepa. Σήμερα εκείνος είναι πρόεδρος και των δύο οργανισμών. Η σύζυγός του, η Κάρμεν, ανησυχεί γιατί τώρα με την Costa Navarino έχει τόσο πολλές δραστηριότητες που είναι τελικά σε βάρος του προσωπικού του χρόνου και της ξεκούρασης: «Εγώ παιδί μου δεν έκανα την Costa Navarino για δουλειά, γιατί δουλειά είχα και έχω, και δόξα τω Θεώ στρωμένη. Ηταν ένα όραμά μου από νέος. Σε φασαρίες και κόπο μπήκα, αλλά έτσι είναι τα όνειρα...».
Η Costa Navarino -Με κόστος πάνω από 1,2 δισ. €
Στην περιοχή όπου τον 13ο αιώνα π.Χ. τα ανάκτορα του βασιλιά Νέστορα βρίσκονταν στο απόγειο της ακμής τους, εκεί ακριβώς όπου το Αιγαίο ενώνεται με το Ιόνιο και το καταπράσινο τοπίο της Μεσσηνίας διαθέτει μια ιδιαίτερη εξωτική ομορφιά, επέλεξε ο καπετάν Βασίλης να δημιουργήσει την Costa Navarino, το μεγαλύτερο νέο τουριστικό έργο στη Μεσόγειο, το κόστος του οποίου αναμένεται να ξεπεράσει το 1,2 δισ. ευρώ.
Στο κέντρο της φιλοσοφίας του είναι ο σεβασμός για το περιβάλλον, τις παραδόσεις και την τοπική κοινωνία. Η πρώτη φάση της Costa Navarino αναπτύσσεται σε δύο παραθαλάσσιες εκτάσεις, το Navarino Dunes και το Navarino Bay. Το Navarino Dunes, που εγκαινιάστηκε τον περασμένο Μάιο, περιλαμβάνει δύο ξενοδοχειακές μονάδες 5 αστέρων: το The Romanos, a Luxury Collection Resort και το The Westin Resort, τη διαχείριση των οποίων έχει αναλάβει η Starwood Hotels & Resorts.
Το Navarino Bay, που αναμένεται να λειτουργήσει το 2013, θα περιλαμβάνει επίσης δύο ξενοδοχεία, το ένα μάλιστα θα είναι το πρώτο Banyan Tree Resort στην Ευρώπη και ταυτόχρονα θα αποτελεί το πρώτο ευρωπαϊκό all-pool-villa resort. Τώρα, όσον αφορά τα δύο ξενοδοχεία του Navarino Dunes, το The Romanos (με 320 δωμάτια και σουίτες και την επιβλητική Royal Villa Koroni των 660 τ.μ.) και το ξενοδοχείο The Westin (με 445 δωμάτια και σουίτες και τη Royal Villa Methoni των 625 τ.μ.), που ήδη λειτουργούν, έχουν κερδίσει τις εντυπώσεις.
Οι εγκαταστάσεις συμπληρώνονται από γκουρμέ εστιατόρια, το Anazoe Spa, ένα συνεδριακό κέντρο χωρητικότητας 2.000 ατόμων, τους πανέμορφους χώρους για παιδιά Cocoon (από 8 μηνών έως 4 ετών) και το SandCastle (από 5 έως 12 ετών). Ηδη έχουν δημιουργηθεί 904 θέσεις εργασίας, που στο 75% έχoυν καλυφθεί από τους κατοίκους της περιοχής, ενώ ο αριθμός τους αναμένεται να φτάσει τις 1.200. Επίσης, η TΕΜΕS A.E. (ο φορέας ανάπτυξης της Costa Navarino) σχεδιάζει τη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 22 MWp, που θα καλύπτει μέσω της ηλιακής ενέργειας τις ανάγκες της Costa Navarino, ενώ η υπόλοιπη παραγόμενη ενέργεια θα διατίθεται στη ΔΕΗ.
Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ -Με σεβασμό στον άνθρωπο και στο περιβάλλον
Το The Dunes Course, είναι το πρώτο signature γήπεδο γκολφ 18 οπών στην Ελλάδα, το οποίο σχεδίασε ο πρωταθλητής του γκολφ Μπέρναρντ Λάνγκερ. Kαι το Navarino Bay θα διαθέτει παραθαλάσσιο γήπεδο 18 οπών, το The Bay Course, που έχει σχεδιάσει ο διάσημος Ρόμπερτ Τρεντ Τζόουνς Τζούνιορ.
Η Temes Α.Ε. σε συνερ­γα­σία με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία υλοποιεί προγράμματα προκειμένου να προστα­τευ­τούν οι σημαντικοί βιότοποι της περιοχής.
Ανακοινώθηκε πρόσφατα η δημιουργία στην Costa Navarino ερευνητικού παρατηρητηρίου για την κλιματική αλλαγή στη Μεσόγειο, του Navarino Environmental Observatory.
Μάγδα Λιβέρη- ΕΘΝΟΣ
Share on Google Plus

About ellinas

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου