PYLOS NEWS MESSINIA

Χάνουν έσοδα τα διόδια λόγω κρίσης, το περιμέναμε...

Η συνεχής πτώση στα έσοδα των ελληνικών οδικών αξόνων, όπως αποτυπώνονται και στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, καθιστούν ολοένα και πιο δύσκολη την εξεύρεση λύσης για την επανεκκίνηση των τεσσάρων βαλτωμένων έργων (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Τσακώνα, Μαλιακός – Κλειδί, Ιόνια Οδός και Αξονας Κεντρικής Ελλάδας).
Ακόμα και η Αττική Οδός, η οποία είχε δείξει αντοχές την τελευταία διετία, άρχισε να «ματώνει» σοβαρά από το πρώτο τρίμηνο του έτους με πτώση περί το 15%.
Στα 5 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα της κοινοπραξίας «Μορέας» (που διαχειρίζεται το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) από διόδια, έναντι 6 εκατ. στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Η κοινοπραξία «Γέφυρα» που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου είχε στο πρώτο τρίμηνο ζημιές 100.000 ευρώ, από κέρδη 200.000 στο πρώτο τρίμηνο του 2011.
Συνολικά, ο κλάδος παραχωρήσεων της Ελλάκτωρ είχει στο πρώτο τρίμηνο ενοποιημένα έσοδα 58,98 εκατ. από 69,19 εκατ. στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ μειώθηκαν κατά 11,3% και τα καθαρά κέρδη στα 11,6 εκατομμύρια.
Στα 0,6 εκατ. ανήλθαν στο πρώτο τρίμηνο τα έσοδα του ομίλου J&P ΑΒΑΞ από παραχωρήσεις έναντι 0,7 εκατ. στο περυσινό τρίμηνο. Στα 5,3 εκατ. περιορίστηκαν τα αντίστοιχα έσοδα του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα από 7,3 εκατ. στο αντίστοιχο διάστημα του 2011.
Τα μεγέθη του πρώτου τριμήνου δείχνουν πως οι ελπίδες των εργολάβων που φέρνουν τα έργα να επανεκκινούν χωρίς να επηρεαστούν οι αποδόσεις των αρχικών συμβάσεων θα αποδειχθούν φρούδες. Οσο περνούν τα τρίμηνα, τόσο η μείωση των διελεύσεων από τους σταθμούς διοδίων στους εθνικούς άξονες αυξάνει. Εκτιμάται πως ξεπερνά το 35% σε ορισμένα τμήμα του εθνικού δικτύου, ποσοστό που τινάζει στον αέρα κάθε πρόβλεψη των αρχικών συμβάσεων που είχαν υπογραφεί την περίοδο 2007 – 2008.
Η εικόνα στην ΕυρώπηΑντίστοιχη τάση καταγράφεται στο πρώτο τρίμηνο και στην Ευρώπη. Τα έσοδα δύο εκ των μεγαλύτερων εταιρειών διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων στη Γηραιά Ηπειρο, της ισπανικής Abertis και της ιταλικής Atlantia υποχώρησαν κατά 9%. Αλλά και τα έσοδα του ομίλου Vinci από τη διαχείριση των γαλλικών αυτοκινητοδρόμων, που εμφάνιζαν αξιοσημείωτη αντοχή από το 2008, παρουσίασαν κάμψη για πρώτη φορά στο τρίμηνο του 2012.
Share on Google Plus

About ellinas

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου