PYLOS NEWS MESSINIA

Κάθε σπίτι και ένας άνεργος στη σημερινή Ελλάδα

Aνεργία: Είναι η κατάσταση ενός ατόμου που, ενώ είναι ικανό, πρόθυμο και διαθέσιμο να απασχοληθεί, δε δύναται να βρει εργασία.
Με ιλιγγιώδεις ρυθμούς αυξάνεται η ανεργία στη χώρα μας, κάτι που αποδεικνύεται και από τα νούμερα: άνεργο ήταν το 21,7% του ενεργού πληθυσμού το Φεβρουάριο του 2012, ήτοι 1.070.724 άτομα.
Μεγάλο πρόβλημα στο να βρουν δουλειά αντιμετωπίζουν οι ηλικίες 15 – 24, όπου το ποσοστό ανεργίας αυξάνεται στο 53,8%. Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν οι γυναίκες, αφού μία στις τέσσερις μένει χωρίς δουλειά (25,7%).
Όσο για τις προβλέψεις των ειδικών, είναι δυσοίωνες και μιλούν για αύξηση των παραπάνω ποσοστών. Σύμφωνα δε με τον επικεφαλής του Ινστιτούτου Επιστημών της ΓΣΕΕ, Σάββα Ρομπόλη, το Δεκέμβριο του 2012 η επίσημη στατιστική ανεργία θα έχει πάει στο 24% με 25%.
Το «Θάρρος» μίλησε με ανέργους, επιχειρώντας να μάθει ποσό καιρό είναι χωρίς εργασία, πώς «βγαίνουν» οικονομικά και αν, τελικά, «βλέπουν» μιαν ελπίδα.
Διαβάστε τις απαντήσεις τους:
Σοφία
Είμαι άνεργη εδώ και λίγες μέρες. Είμαι εκπαιδευτικός και απολύομαι κάθε 31 Μαΐου. Κάθε χρόνο, όμως, έχω όλο και λιγότερες ώρες και, φυσικά, μικρότερο ωρομίσθιο. Ας μην αναφερθώ στα ένσημα, βεβαίως. Ψάχνω εδώ και δύο χρόνια! Πέρυσι τέτοιο καιρό είχα στείλει με email περίπου 40 βιογραφικά σε φροντιστήρια και ούτε ένα τηλέφωνο δε με πήραν! Έχω πτυχίο ΑΕΙ Φιλοσοφικής Σχολής και ανώτερα πτυχία πιστοποίησης πληροφορικής! Διαβάζω καθημερινά πολλές ώρες για να ενημερώνομαι για τις εξελίξεις στον τομέα μου και, φυσικά, ψάχνω παντού (σε ιστοσελίδες και εφημερίδες) για δουλειά! Δεν μπορώ να κάνω οποιαδήποτε δουλειά, δυστυχώς, γιατί έχω προβλήματα υγείας που δε μου επιτρέπουν ορθοστασία και βάρη! Αλλιώς δε θα είχα κανένα πρόβλημα!

Γενικότερα, δεν είμαι αισιόδοξη, είμαι απογοητευμένη και φοβισμένη. Στις 21 Ιουνίου φεύγω μόνιμα για Γερμανία. Τουλάχιστον εκεί, αν και δεν ξέρω τη γλώσσα, υπάρχει οργάνωση και σχεδιασμός- και για να μάθω τη γλώσσα και για να βρω εργασία.
Νίκος
Πέρα από τα Χριστούγεννα που δούλεψα για τρεις ημέρες και τα καλοκαίρια που δουλεύω έτσι κι αλλιώς, είμαι περίπου 1,5 χρόνο άνεργος. Για δουλειά ψάχνω πολύ συχνά, αλλά οι πόρτες είναι κλειστές. Αυτό τον καιρό σπουδάζω Φυσικοθεραπεία σε Δημόσιο ΙΕΚ!

Το πώς τελικά «βγαίνω» δε θέλει και ερώτημα, μα φυσικά με τη βοήθεια των γονιών μου και με πάρα πολύ οικονομία, αν σκεφτείς ότι έχω ξεχάσει πώς είναι η πρωινή, βραδινή κ.τ.λ. έξοδος!

Η μέρα μου γεμίζει με αναζήτηση εργασίας, με μεγαλο άγχος και άντε, το πολύ πολύ, με κανένα μπάνιο αυτή την εποχή.

Το αν θα έκανα οποιαδήποτε δουλειά δεν το συζητάμε καν, έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα δεν υπάρχει η πολυτέλεια για επιλογή εργασίας. Οποιαδήποτε υποψία «ευκαιρίας» πρέπει να την εκμεταλλεύεσαι..
Όσο για το αν είμαι αισιόδοξος ή όχι, γενικά είμαι από τη φύση μου αισιόδοξος, βέβαια απορώ μέχρι πότε!
Μαρία
Είμαι άνεργη εδώ και ένα χρόνο. Ψάχνω πολύ συχνά για δουλειά, αλλά δε βρίσκω τίποτα ή μου λένε πως θα με πάρουν τηλέφωνο. Έτσι, απλά περιμένω. Έχω σπουδάσει και αυτή τη στιγμή κάνω μεταπτυχιακό.
Για να ανταπεξέλθω οικονομικά με βοηθά η οικογένειά μου, όταν και αυτή μπορεί.
Πώς γεμίζει η μέρα μου; Έλα μου, ντε! Βασικά, σκέπτομαι πολύ και αυτό είναι κακό, αφού «πέφτω» ψυχολογικά.
Δουλειές που δε θα έκανα δεν υπάρχουν, απλά να μην είναι κάτι που με θίγει ως άνθρωπο.
Αισιόδοξη, πάντως, δεν είμαι για τίποτα.
Share on Google Plus

About ellinas

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου