Εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές ελαιολάδου από την Ελλάδα στη Ρωσία τη διετία 2010 – 2011
Εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψαν το 2010 οι εξαγωγές ελαιολάδου από την Ελλάδα στη Ρωσία, καθώς τόσο οι εξαγωγές όσο και το μερίδιο της χώρας μας επί του συνόλου αυξήθηκαν κατά 134,1% και 8,8% αντίστοιχα.
Αυτό προκύπτει από ενημερωτικό έγγραφο της πρεσβείας μας, στο οποίο υπογραμμίζεται: «Θέτοντας κατά μέρος την όποια ποιοτική διαφοροποίηση του προϊόντος μεταξύ των χωρών που εξάγουν προς τη Ρωσία και διαιρώντας απλά τη συνολική αξία των εξαγωγών προς ποσότητα για κάθε χώρα, προκύπτει αβίαστα ότι το λάδι από τη χώρα μας είναι το ακριβότερο όλων».
Σημειώνεται ότι και το 2010 κυριότερος προμηθευτής ελαιολάδου στη Ρωσία παρέμεινε με διαφορά η Ισπανία, η οποία μάλιστα αύξησε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιό της επί του συνόλου. Μεγαλύτεροι εισαγωγείς συνιστούν οι εταιρείες Aceites Agro Sevilla S.A. και Aceites Borges Pont S.A., οι οποίες καλύπτουν το 17% και 11% περίπου της αγοράς αντίστοιχα. Αντίθετα, συρρίκνωση εμφάνισαν οι εξαγωγές από την Ιταλία, το μερίδιο της οποίας έπεσε στο 21,4%. Άλλοι σημαντικοί προμηθευτές ήταν η Τυνησία, η Τουρκία, η Ιορδανία και η Συρία.
Στο σύνολο, το 2010 οι ρωσικές εισαγωγές ελαιολάδου (παρθένου και άλλου) αυξήθηκαν σημαντικά φτάνοντας στους 23,7 χιλιάδες τόνους (86,8 εκ δολάρια ΗΠΑ).
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 9μηνο του 2011 εμφανίζονται, επίσης, ενθαρρυντικά για το έτος. Συγκεκριμένα, κατά την εν λόγω περίοδο οι εξαγωγές της χώρας μας έχουν ήδη φτάσει τα 4.047.654 ευρώ (899,614 κιλά) έναντι 3.166.351 ευρώ (704.481 κιλά) το αντίστοιχο διάστημα το 2010. Μείωση, όμως, εμφανίζει η κατηγορία του παρθένου ελειόλαδου με 325.973 ευρώ (160.922 κιλά) έναντι 486.991 ευρώ (262.348 κιλά).
ΠΡΟΩΘΗΣΗ-ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΣΤΗ ΡΩΣΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Για την προώθηση ελαιολάδου στη ρωσική αγορά, μετά την επιλογή ενός προϊόντος από συγκεκριμένα σούπερ-μάρκετ, σημαντικό ρόλο, κατά την εκτίμηση των στελεχών της πρεσβείας μας, παίζει η διαφήμιση του προϊόντος, κι αυτό φαίνεται από το μερίδιο που κατέχουν στην αγορά τα προϊόντα ελαιολάδου προελεύσεως Ισπανίας και Ιταλίας. Οι συγκεκριμένες εταιρείες έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια για διαφήμιση στην τηλεόραση (εξαγοράζοντας π.χ. ώρα σε τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής), στον Τύπο ή σε δημόσιους χώρους (π.χ. αφισοκόλληση σε σημαντικές στάσεις μετρό).
Για τη διείσδυση του ελληνικού ελαιολάδου στη ρωσική αγορά μεγάλο ρόλο θα παίξει μια συντονισμένη προσπάθεια προώθησης και προβολής και όχι η κατακερματισμένη προσπάθεια μικρών επιχειρήσεων, χωρίς στρατηγική. Στο πλαίσιο αυτό, ενδείκνυται η διαφήμιση μέσω εκπομπών μαγειρικής (ιδιαίτερα το Σαββατοκύριακο) με αφιερώματα στην ελληνική κουζίνα, με τις οποίες μπορεί να γίνει γνωστή στον καταναλωτή η ποιότητα του ελληνικού ελαιολάδου και η ανωτερότητά του έναντι προϊόντων άλλων χωρών προελεύσεως.
Λαμβάνοντας, επίσης, υπόψη την κοινή θρησκεία και το ρόλο που παίζει η Ορθοδοξία, σημειώνεται ότι θα πρέπει να αναληφθούν σχετικές πρωτοβουλίες για προσέγγιση της Ορθόδοξης Ρωσικής Εκκλησίας, μέσω της οποίας θα μπορούσε να προωθηθεί η αξία του ελληνικού ελαιολάδου.
- Blogger Comment
- Facebook Comment
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου