Νομοθετική ρύθμιση- εξπρές επεξεργάζονται αυτό το διάστημα τα υπουργεία Εσωτερικών και Περιβάλλοντος, προκειμένου να δοθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς λύση στο πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, να κλείσουν οι χωματερές και να γλιτώσει η χώρα μας τη διαφαινόμενη βαριά ευρωπαϊκή «καμπάνα», που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 28 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα! Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Ημερησία», τα επιτελεία των υπουργών Γιάννη Pαγκούση και Tίνας Mπιρμπίλη επεξεργάζονται ένα πακέτο μέτρων που θα επισπεύσει τις διαδικασίες για την υλοποίηση των νέων μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων, εκμηδενίζοντας τις όποιες τοπικές αντιδράσεις, που στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι αποτέλεσμα μικροπολιτικών τακτικών, κυρίως, σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Σε ό,τι αφορά την περιοχή μας, όσα προτείνονται να ενταχθούν στη ρύθμιση, η οποία θα κατατεθεί σε μορφή τροπολογίας στη Βουλή έως το τέλος του χρόνου, είναι:
H πολιτική απόφαση σε επίπεδο υπουργών Εσωτερικών και Περιβάλλοντος για τη χωροθέτηση των νέων XYTA και XYTY σε περιοχές όπου ακόμη αυτό εκκρεμεί, όπως, για παράδειγμα, στην Πελοπόννησο. Πρόκειται ουσιαστικά για επανάληψη της πρακτικής που ακολούθησε το 2003 η τότε υπουργός ΠEXΩΔE Bάσω Παπανδρέου, χωροθετώντας τους τρεις XYTA στην Αττική.
H επίσπευση των διαδικασιών που προβλέπονται, ούτως ή άλλως, από τον «Καλλικράτη» για μεταφορά της αρμοδιότητας για τη δημοπράτηση των έργων διαχείρισης απορριμμάτων από τους φορείς διαχείρισης τους οποίους ελέγχουν οι Δήμοι στους νέους Περιφερειακούς Συνδέσμους. Αν αυτό γίνει με βάση το νόμο για τον «Καλλικράτη», τότε στην καλύτερη των περιπτώσεων οι νέοι φορείς θα πιάσουν δουλειά από το τέλος του 2011 και έπειτα.
Επίσης, προβλέπεται η μετακύλιση των προστίμων της E.E. για τις χωματερές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αυτό δεν είναι η πρώτη φορά που ακούγεται, αφού είναι μια απειλή που χρησιμοποίησαν την τελευταία δεκαετία όλες οι κυβερνήσεις. Το καινούριο είναι ότι για πρώτη φορά φαίνεται πως θα γίνει νόμος. H κυβέρνηση εκτιμά ότι με αυτόν τον τρόπο θα πιέσει πλέον αποτελεσματικά τους τοπικούς φορείς, ώστε να τρέξουν τα έργα.
Επιπρόσθετα, στη ρύθμιση θα υπάρχει η πρόβλεψη για μεταφορά απορριμμάτων από μια Περιφέρεια σε άλλη με νόμο. Κάτι που δεν μπορεί να γίνει σήμερα και παλιότερα αποτέλεσε αιτία αντίδρασης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και πολιτών, όπως έγινε πριν από τρία χρόνια, όταν το τότε YΠEXΩΔE εξέτασε το ενδεχόμενο για μεταφορά των σκουπιδιών της Αττικής στη Βοιωτία.
Αυτή τη φορά το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται ότι έχει η Πελοπόννησος, η οποία θα χρειαστεί να μεταφέρει σκουπίδια στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας ή Στερεάς Ελλάδας. Εάν δε γίνεται αυτό, τότε θα επιβάλλονται πρόστιμα. Το δέλεαρ για τους υποδοχείς των σκουπιδιών θα είναι η επιπλέον χρέωση για τη λήψη σκουπιδιών από άλλη Περιφέρεια. Το πού θα στείλει η οποιαδήποτε Περιφέρεια τα σκουπίδια της και ποια άλλη Περιφέρεια θα τα παραλάβει, θα καθοριστεί με νομοθετική ρύθμιση ή με υπουργική απόφαση.
H κυβέρνηση αυτή τη φορά εμφανίζεται αποφασισμένη, καθώς πλέον είναι δεδομένο ότι η χώρα δε θα γλιτώσει τη βαριά ευρωπαϊκή καμπάνα για τη διαχείριση των σκουπιδιών.
Στους δήμους τα πρόστιμα της Ε.Ε.
Δευτέρα, Δεκεμβρίου 06, 2010
απορρίμματα
,
ειδήσεις
,
Ελλάδα
,
Καλλικράτης
,
europe
,
media
,
news
,
pylos
Edit
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου