PYLOS NEWS MESSINIA

Ολομέτωπη προβολη για την τοπική οικονομία...

Το τελευταίο της χαρτί, προκειμένου να «σωθεί», καλείται να παίξει η Μεσσηνία με το να αγοράζουν οι Μεσσήνιοι τοπικά προϊόντα, αφήνοντας έτσι τα χρήματά τους στο νομό και ενισχύοντας την τοπική οικονομία. Την πρόταση αυτή, που θα αποτελέσει και το αντικείμενο σχετικής καμπάνιας, παρουσίασε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Γ. Καραμπάτος. Όπως είπε χαρακτηριστικά, η έρευνα των συνθηκών για το 2010 δείχνει πολύ άσχημα συμπεράσματα. Οι τράπεζες έχουν σταματήσει τη ροή χρηματοδότησης, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, ενώ δεν υπάρχουν προοπτικές βελτίωσης για το άμεσο μέλλον και πλέον, οι Μεσσήνιοι καλούνται να στηρίξουν την προσπάθεια. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2008 είχαν αναστείλει τη λειτουργία τους 240 επιχειρήσεις, το 2009: 288 και το 2010: 238. Αντίθετα, για το ίδιο χρονικό διάστημα το 2008 είχαν ιδρυθεί 402 επιχειρήσεις, το 2009: 398 και το 2010: 284.
Αναφερόμενος ο κ. Καραμπάτος στο έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της Ελλάδας, τόνισε πως είναι θετικό μόνο με ελάχιστες χώρες, εκ των οποίων το μεγαλύτερο θετικό πρόσημο καταγράφεται με την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας και μετά με ορισμένες από τις βαλκανικές και τις αραβικές χώρες. Από την εισήγηση του προέδρου του Επιμελητηρίου δεν έλειψαν και οι αναφορές σε χώρες όπου το ισοζύγιο είναι αρνητικό, με τη Γερμανία να πρωταγωνιστεί και την Κίνα να ακολουθεί, αλλά και οι αιχμές σε βάρος της τελευταίας αλλά και του Δήμου Καλαμάτας, με τη φράση «…αλλά οι αδελφοποιήσεις συνεχίζονται προς όφελος της Κίνας».
Σημαντικός ο αγροτικός τομέας
Παρατήρησε, επίσης, ότι σημαντικός είναι και ο ρόλος του αγροτικού τομέα. Με βάση στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας για το 2008 προκύπτει ότι οι εξαγωγές είναι περισσότερες από τις εισαγωγές. Αλγεινό σημείο είναι το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν εξάγει ούτε ένα κιλό κρέας, αντιθέτως εισάγει τεράστιες ποσότητες.
Πρόσθεσε δε ότι γίνεται έρευνα σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, προκειμένου να διαπιστωθεί ποια προϊόντα μπορούν να δώσουν προβάδισμα στη Μεσσηνία, αλλά και στον τουρισμό, όπου σε συνεργασία με τη λειτουργία της ΠΟΤΑ αναζητείται κατάλογος με σύγχρονα πιάτα από μεσσηνιακά προϊόντα.
Ο κ. Καραμπάτος εξέφρασε τη διαφωνία του με το προτεινόμενο μοντέλο ανάπτυξης, τον τουρισμό, σημειώνοντας πως θα έπρεπε η ανάπτυξη να στηριχθεί, επίσης, στη μεταποίηση και στα αγροτικά προϊόντα.
Παρουσίαση της καμπάνιας
Ο τεχνικός σύμβουλος του Επιμελητηρίου σε θέματα μάνατζμεντ και μάρκετινγκ Φωτ. Λαζάρου παρατήρησε πως οι συνθήκες της αγοράς έχουν αλλάξει. Είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση που δεν έχει ξαναβιώσει η χώρα, είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι υπάρχουν αντίστοιχα παραδείγματα σε παγκόσμιο επίπεδο για την παροχή κινήτρων σε όλες τις κατηγορίες ανθρώπων που δραστηριοποιούνται και καταναλώνουν προϊόντα.
Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε την παρουσίαση, σήμερα στις 7.00 το απόγευμα, στο ξενοδοχείο «Φαραί Παλλάς», της σχετικής καμπάνιας, η έναρξη της οποίας αναμένεται περί τα μέσα Σεπτέμβρη και θα διαρκέσει περί τα 2 με 3 έτη, στην οποία, όπως είπε, μπορούν να συμμετέχουν όλοι όσοι θέλουν να δουν το μέλλον του νομού.
Share on Google Plus

About ellinas

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου