
Στη γενικότερη ύφεση, που αναγκάζει πολλούς να περικόψουν τις δαπάνες προβολής, εκείνοι που διαφημίζονται έχουν ένα ισχυρό πλεονέκτημα για το παρόν και το μέλλον του προϊόντος τους. Παράλληλα, η Τουρκία έχει μπει αναπάντεχα επιθετικά και στην αγορά της Καλαμάτας, με πολύ χαμηλές τιμές, σε προϊόντα διαφήμισης. Για το τι πρέπει να προσέξουν και πού να εστιάσουν οι επιχειρηματίες, μας μίλησαν οι διαφημιστές της πόλης.
Συγκριτικό πλεονέκτημα
«Η κρίση έχει επηρεάσει και τον κλάδο μας», λέει ο Γιάννης Χριστόπουλος, graphic designer, επικεφαλής του δημιουργικού γραφείου και εργαστηρίου διαφημιστικής παραγωγής Θink. Ο ίδιος υπολογίζει τη μείωση σε 30%, με περιοδικές ανακάμψεις στις σεζόν γιορτών και εκπτώσεων.
«Όλοι προσπαθούν να πετύχουν τις καλύτερες τιμές για τα αγαθά και τις παροχές που αγοράζουν», σημειώνει. «Έχουν γίνει, επίσης, πιο προσεκτικοί και επιλεκτικοί στα έξοδά τους, προσπαθώντας να γλυτώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα, που σήμερα δεν περισσεύουν σε κανέναν. Γενικά κυριαρχεί το άγχος και η αβεβαιότητα. Ωστόσο», προσθέτει, «σε περιόδους κρίσης η διαφήμιση είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για κάθε επιχείρηση που θέλει να προωθήσει τα προϊόντα της και να παραμείνει δυναμικά στην αγορά. Υπάρχει η τάση να μειώνουμε τα λειτουργικά μας έξοδα, αλλά η διαφήμιση (έντυπα που μοιράζονται ή ενθέτονται στον καθημερινό Τύπο, καταχωρήσεις, αυτοκόλλητες επιγραφές σε κεντρικά σημεία, ραδιοφωνικά ή τηλεοπτικά σποτ, ίντερνετ) είναι το μόνο μέσο που θα μας κρατήσει στην αγορά και εξαρτάται από εμάς να γίνουμε ανταγωνιστικοί με την ποιότητα και την τιμή που προσφέρουμε».
«Σε περίοδο οικονομικής κρίσης τα πρώτα χρήματα που κόβονται είναι αυτά που αφορούν στη διαφήμιση. Η διαφήμιση, όμως, σε περίοδο οικονομικής κρίσης είναι πραγματικά μια έξυπνη κίνηση για να επεκταθεί μια επιχείρηση», δηλώνει από την πλευρά του ο ιδιοκτήτης της διαφημιστικής εταιρείας Model Media, Φώτης Δασκαλάκης, και επιχειρηματολογεί: «Ένα βασικό προτέρημα της συνέχισης των διαφημιστικών ενεργειών, είναι ότι οι ανταγωνιστές θα προβούν στην περικοπή ή τη διακοπή τους. Αυτό από μόνο του είναι ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό, αφού οι καταναλωτικές ανάγκες δε σταματούν να υπάρχουν, απλά βρίσκονται σε μείωση.
Μακροπρόθεσμα, η παρουσία σε περίοδο οικονομικής ύφεσης συνδέεται με την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη στα μάτια και στο μυαλό όλων. Εφόσον μια εταιρεία υπάρχει και δραστηριοποιείται σε ύφεση, τότε έχει δυνατή βάση και δυναμική.
Επιπρόσθετα, αφού η πλειονότητα των εταιρειών έχει κόψει ή ελαττώσει τα budget για διαφήμιση, τότε θα υπάρχει λιγότερος ανταγωνισμός και, άρα, αφενός μεγαλύτερη διείσδυση και αφετέρου εξασφάλιση χαμηλότερων τιμών διαφήμισης.
Από την άλλη, συμμεριζόμενη τη δύσκολη κατάσταση και δίνοντας τις κατάλληλες παροχές, μπορεί μια θεωρητικά απρόσωπη εταιρεία να βρεθεί στο πλάι των καταναλωτών και να διακριθεί για την ευαισθησία που διαθέτει». 'Θάρρος'
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου